Szkolenie doskonalące w formie e-learning – nauka o dowolnej chwili
Jak to działa?
Zapraszamy nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego, przedszkolnego, pedagogów, psychologów oraz wszystkich zainteresowanych tematyką szkolenia.
Czy wiesz jakie są zasady prowadzenia zajęć z plastykoterapii (jednej z wielu technik arteterapii)?
1. Ustal sposób / technikę tworzenia, np. malowanie, rzeźba czy collage.
2. Zastanów się nad emocją, z jaką chcesz pracować, np. strach, lęk, radość – a może chcesz by to
zajęcia pokazały emocje, wtedy pozwól grupie / osobie na poszukiwania we własnym Umyśle.
3. Wprowadź osoby z którymi pracujesz do metody jaką będziecie pracować. Opowiedz to co
najważniejsze w metodzie, ale nie rób z tego podstawy. Nawet jak pracujesz z dzieckiem – warto
opowiedzieć mu ciekawostki związane z historią powstania danej techniki. Jak prowadzić zajęcia
plastyczne związane ze Sztuką?
4. Wykorzystaj wszystkie zmysły do tworzenia, pozwól na otwartość, pozwól się osobom z którymi
pracujesz pobrudzić.
5. Twórz na różnych powierzchniach, otwieraj przestrzeń – nie zamykaj się na kawałek podłogi.
6. W okresie letnim, twórz w plenerze, pozwól poczuć i usłyszeć naturę.
7. Pozwól na własną twórczość
Nasze szkolenie to oferta 50 pomysłów na zajęcia z plastykoterapii.
Zapraszamy!
OTRZYMASZ:
ABY SIĘ ZAREJESTROWAĆ NA KURS:
1. Wyślij zgłoszenie na iskra.edu@gmail.com
w treści wiadomości podaj nazwę wybranego kursu/szkolenia, datę wybranego kursu
i dane do zaświadczenia/certyfikatu
tj. imię i nazwisko, datę oraz miejsce urodzenia,
a także nr.tel do kontaktu
a jeśli placówka/firma/pracodawca opłaca doskonalenie podaj dane płatnika w celu przygotowania faktury odroczonej
lub
2.Zarejestruj się i opłać:
tradycyjnie lub poprzez Przelewy24
aby rozpocząć naukę
* zarejestruj się i opłać wybrany kurs wybierając rodzaj uczestnika prywatnie/oświatowo
* opłać tradycyjnie lub poprzez Przelewy24
aby rozpocząć naukę
lub
85 1140 2004 0000 3402 8466 9581
Przykład: Malowanie 10 palcami
Malowanie palcami pełni funkcje u dzieci zahamowanych emocjonalnie z zaburzoną
sprawnością manualną. Daje dziecku możliwość twórczej ekspresji słownej, ruchowej, plastycznej. Jest także bezpiecznym sposobem „otwarcia się”. Prace dzieci są odzwierciedleniem ich myśli, pragnień, przeżyć.
Dziecku zostawia się swobodę ułożenia arkusza (pionowo lub poziomo), który następnie terapeuta/nauczyciel przytwierdza arkusz pineskami. Może się okazać, iż początkowo dziecko wykazuje lęk przed włożeniem ręki w farbę, wówczas w drodze wyjątku terapeuta sam zanurza dla zachęty rękę i robi nią smugę na papierze. W zależności od wieku dziecka i jego właściwości indywidualnych jeden seans trwać może od 2 do 40 minut. Przeciętnie trwa on około od 20 do 30 minut i w tym czasie dziecko wykonuje obrazek i odpowiada na pytania dotyczące jego treści. Zajęcia kończą się przyczepieniem wykonanego obrazka do słomianej maty. Podkreśla się w ten sposób wartość pracy.
Składniki do wykonania masy: mydło (płatki mydlane), gliceryna, żelatyna spożywcza, mąka ziemniaczana, farby plakatowe lub barwniki. Mydło ścieramy na tarce, zalewamy wodą i gotujemy w garnku. Do tego dodajemy kolejno: glicerynę, rozcieńczoną żelatynę spożywczą i krochmal z maki ziemniaczanej, cały czas gotując i mieszając składniki. Uzyskujemy w ten sposób konsystencję gęstego budyniu. Po wystudzeniu masę dzielimy na porcje, do których dodajemy farby plakatowe lub barwniki farb podanych wcześniej kolorach.
NIP: 712 330 27 42
REGON: 362976226
Numer Ewidencyjny Rejestru Instytucji Szkoleniowych 2.06/00002/2016